Masashi Kishimoto

1. května 2009 v 20:31


Masashi Kishimoto je dnes uznávaný mangaku (mangaku je pojem pro člověka tvořící mangu) Naruta. Narodil se v Okoyamě, Japonsku a to 8. listopadu 1974. Když byl ve škole, miloval seriál "Doraemon".Už v mládí kreslili obrázky a Kishimoto, který byl vždy perfekcionista,opravoval chyby svým přátelům a ukazoval jim jak se má malovat. "Teď když o tom přemýšlím, musel jsem být hrozné dítě!", říká sám Kishimoto.

Tety už od mládí byl Kishimoto posednutý malováním.Maloval si i během školních hodin do svých sešitů.Maloval tzv. o 106,čily neustále. Jak již bylo řečeno, vždy miloval seriál "Doraemon" a bylo to jeho nejoblíbenější anime, než viděl anime Mobile Suit Gundam a najednou byly všechny jeho obrázky věnované tomuto anime.
Po fázi malování postav z Mobile Suit Gundam, Kishimoto viděl další anime, oblíbené anime Dr. Slump od Akiry Toriyami. Masashi Kishimoto si vzpomíná, jak nemohl uvěřit jak jsou obrázky skvělé a začal malovat postavy z Dr. Slumpa.
Na Základní škole bylo slavné dílo Akiry Toriyami, Dragonball, uvedeno jako anime a Kishimotův koníček začaly být Manga a Shonen Jump (časopis kde vychází manga). Mezitím tu bylo také ještě jiné Jump anime s názvem Kinnikuman. Kishimoto a jeho bratr si často hráli tak, že vymýšleli jména svým vlastním postavám. Tato jména se většinou točila kolem názvů co našli v ledičce, třeba jako jméno "Mustardman" (v překladu něco jako Hořčicovník).
Kishimoto byl posedlý stále Dragonballem a byl schopný strávit moc času kreslením postav, aby vypadaly přesně jako jeho idoly. Potom viděl hru, kterou pomohl Akira Toriyama vytvořit, jmenovala se "Dragon Quest". Výtvarné zpracování bylo nádherné, ale pro Kishimota to bylo trochu smutné, protože neměl Nintendo, které mělo ovšem každé dítě v jeho třídě. Kishimoto o Nintendo nemohl ani požádat, protože kdykoliv slyšel slovo videohra, poslal Kishimota učit se. Kishimotův bratr vymyslel plán jak získat Nintendo od někoho jiného, ale jestli někdo, kdo by jen tak zahodil 10 000 yenů žije, on a Kishimoto by toho přítele asi viděli jako boha. Po velmi dlouhém přemlouvání otce Masashi Kishimoto konečně získal videohru "Dragon Quest", první hru, kterou kdy vlastnil a byla to první hra, kterou hrál. Jeho otec, který předtím striktně odmítal videohry, začal hrát Dragon Quest také.
Po ukončení ZŠ byl Masashi vyloženě fanoušek Dragonballu, vzpomíná si, jak byl posednutý Akirou Toriyamou, "Byl pro mě jako bůh, stále jsem maloval postavy z Dragonballu." Tenkrát Kishimotovi rodiče nedovolili koupit si Jump za 190 yenů (Japonská měna) a Kishimoto proto musel poprosit kamaráda, aby mu ukázal Jump aby Kishi viděl Dragonball.Tenkrát to bylo poprvé v životě, kdy se Kishimoto začal chtít stát skvělým mangakou jako Akira Toriyama. Kishimotova první manga se jmenovala "Hiatari-kun", příběh se točil okolo "Shadow ninja boy".
Na střední škole začal Kishimoto začal mít rád i jiné věcí než kreslení. Například Baseball se stal důležitou částí jeho života a samozřejmě přibylo i učení, tak Kishimoto neměl tolik času na kreslení. Říkal o sobě, že je moc velký na kreslení. Když šel domů ze školy, viděl plakát na film, byl to ten nejhezčí obrázek co kdy viděl, jak může někdo malovat tak dobře? Tenkrát začal Masashi znovu kreslit.
Potom co se naučil "Akiru", Kishimotovy obrázky se změnily. Strávil hodiny studováním stilu pana Ootoma, ale nemohl na to přijít. Přišel jen na to, že je to absolutně originální a nemožné okopírovat. Nechápal, co bylo tak skvělé na obrázcích Ootoma a Toriyami, ale chápal, že je to v detailu a odlišnosti od ostatních autorů. Kishimoto přišel na to, že je bezvýznamné kopírovat styl někoho jiného, proto se snažil vytvořit vlastní styl.V jedenácté třídě Kishimoto vytvořil svou první mangu o 31 stránkách a ukázal to bratrovi. "Skvělé, ne?!!" zeptal se a bratr mu odpověděl: "Je to strašné." Mangu ukázal i svému otci a čekal lepší reakci, ale otcova reakce byla stejná jako bratrova. Do té doby chtěl Kishimoto mangu poslat do Jump Magazine Award, ale potom co ztratil takto nervy, jeho manga skončila navždy pod jeho stolem.
Jako "Obyčejný, slepý a mladý kluk" neztratil Kishimoto vidinu svého snu a myslel si, že jestli chce vyhrát, musí dál tvořit mangy. Po několika mangách na které mu bylo řečeno "Není dobrá" se začal ptát proč není dobrá? Proč jsou ostatní lepší? Tím, že pořád řešil kreslení se stalo, že absolvoval střední jako 38. ze třídy, kde bylo jen 39 lidí. Podle toho bylo jasné, že se na vysokou nedostane. Špatný v malování manga, špatný ve škole, co může v životě dělat? Masashi to ale nevzdával, vrátil se ke kreslení a chtěl se stát mangakou z Jumpu.
Dnes se vše pro Kishimota vyplnilo, stal se slavným Jumpovským mangakou a ten příběh o Narutovi se stal nejlépe prodávanou a nejpopulárnější mangou.
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama